الوارثین

رزمندگان گردان تخریب لشگرده سیدالشهداءعلیه السلام

الوارثین

رزمندگان گردان تخریب لشگرده سیدالشهداءعلیه السلام

الوارثین

این وبلاگ به انتشار خاطرات شهدا و رزمندگان تخریبچی لشگرده سیدالشهداء علیه السلام می پردازد و پلی خواهد بود برای ارتباط نسل جبهه با نسل امروز ......... انشاءالله
سلام بر شهیدان تخریب
سلام بر اسوه های تهذیب
فرمانده ای داشتیم که مشخصات شناسنامه اش ، محمود نوریان بود اما توی گردان برادر عبدالله صداش میکردیم و چند ماه قبل از شهادتش خونه خدا رو زیارت کرد و زیاد طول نکشید از اون به بعد حاج عبدالله شد و در شهر فاو به آسمان پرکشید... و آخرین نصیحتش به ما این بود که..... به داد خود برسید که وقت تنگ است.

آخرین نظرات
  • ۱۲ تیر ۹۵، ۱۵:۲۴ - siamak purasad
    ✔✔✔
الوارثین - گزارش سفر به معراج شهیدان(سیدمحمدحسین زینال حسینی)گزارش سفر به معراج شهیدان(سیدمحمدحسین زینال حسینی)

 امروز 5فروردین 94 روز حرکت ما  برای راهیان نوربود. ساعت 6 صبح از خواب بیدار شدیم و یک ساعت بعد به اردوگاهی(شهرک شهید جنگروی) مورد نظر رسیدیم. بعد از مراسم زیارت عاشورا و توصیه های مسئولین ، به راه افتادیم. طوری حرکت کردیم که ساعت 2:30 دقیقه در شهر مهاجران(استان مرکزی ) بودیم. پس از اقامه نماز و خوردن غذا به راه خود ادامه دادیم.مسیرمانتا شهر بروجرد کمیکسل کننده شد.

 حدود 7 ساعت بعد به اردوگاه دوکوهه در شهر اندیمشک رسیدیم. اردوگاه دوکوهه از نظر من مکان جالب و قابل توجهی بود و طبق گفته ی راویان در زمان جنگ تحمیلی یکی از پایگاه های بزرگ و مهم برای آموزش و اعزام نیرو به مناطق عملیاتی بوده است. ما در دو کوهه اردوگاه شهدای گردان تخریب را نیز دیدیم .وجود تانک و نفر بر ها ودیدن آنها از نزدیک برایم بسیار جالب بود و حال و هوایاردوگاهرا تغییر داده بود. 

در ادامه سفرمان به شهر اهواز رسیدیم. هر کدام از شهرهای جنوبی کشورمان حس و حال خاصی از جنگ را به ما منتقل میکرد. همسفرانمان ما را به اردوگاه خود که همان مقر گردان تخریب ( الوارثین) بود، بردند. همرزمان دو عموی شهیدم (سید محمد و سیدمجتبی ) از خاطراتشان برایمان بسیار گفتند. من آنجا را خیلی دوست داشتم و از این که پایگاهی که عموی عزیزم آنجا بوده را از نزدیک دیدم بسیار خوشحال شدم.  در روز دوم سفر،ما علاوه بر مقر الوارثین شلمچه را هم زیارت کردیم.شلمچه هنوزهم آثارجنگ را در خود داشت. من چند تانک،نفربر و قایق که در تالاب گیر افتاده بودند را از نزدیک دیدم.راویان گفتند زیر آبها هنوز مینهای خنثی نشده ایی وجود دارند و حتی تابلوهایی با نوشته ی خطر مین  نیز وجود داشتند که برای من خیلی جالب بود.ما شب دوم را در خرمشهر گذراندیم. خرمشهرهمانند اسمش شهری بسیار خرم بود ؛ عبور رود کارون از وسط این شهر زیبایی آن را چندین برابر کرده بود.با گذر از خرمشهر و دیدن خانه ها و کوچه های آن ماجراهایی ک در کتابها و فیلمهای جنگی خوانده و دیده بودم در ذهنم زنده می شد ؛ خانه های یک طبقه با نمای آجر،درختهای نخل،مردان و زنان عرب زبان با دشداشه و لباس بومی،همه وهمه برایم خیلی جالب بود. خداروشکر که رزمنده های عزیز بارشادت های بی نظیر این شهر زیبا را از دشمن پس گرفتند. روحشان شاد. 

روز چهارم هویزه ، طلائیه و خین را زیارت کردیم. نهرخین مرزآبی بین ایران و عراق است. طوری که با ایستادن در یک سمت نهر خین می توانستیم به وضوح پاسگاه مرزی عراق را در آن سمت نهر خین ببینیم . این نهر بسیاری از شهدا را در خود مدفون کرده است .  

حسنختام سفر ما زیارت مقبره دانیال نبی(ع) در شهر شوش بود .                                   روز چهارم ساعت6بعد از اقامه ی نماز صبح به سمت تهران حرکت کرده و حدودا 12 ساعت بعد تهران بودیم.

من از تمام شهدا و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس بخاطر رشادت هایشان و دفاع از ایران عزیزمان ممنونم؛ بخصوص شهدای مناطق شلمچه،طلائیه،هویزه،خرمشهر،اهواز،نهرخین وگردان تخریب لشگر 10 سید الشهداءعلیه السلام 

شادی روحشان صلوات 

سید محمد حسین زینال حسینی

10/1/1394         

  

مقر الوارثین(اردوگاه تخریب لشگرده سیدالشهداءعلیه السلام) 

 

حسینیه الوارثین

   

یادمان شلمچه

  

نهرخین نزدیکترین مرز کشور ما با عراق

  

رودخانه کارون وپل خرمشهر

 

مسجد ولیعصر-یادمان شهدای نهرخین


 

نوشته شده توسط (جامانده قافله‌ی عشق) در پنجشنبه سیزدهم فروردین ۱۳۹۴ ساعت 1:51 موضوع |

  • جامانده ازشهدا

نظرات  (۱)

باسمه تعالی
لطفا از شهید زینال حسینی بیشتر بنویسید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی